Extra beveiliging deuren

Soms kunt u ervoor kiezen om een zwakker slot niet te vervangen, maar het aan te vullen met andere, extra beveiligingsmaatregelen. We bespreken er een paar.

Bijzetsloten

Voor een optimale beveiliging is het aan te bevelen, naast een goed SKG** veiligheidsslot, één of twee bijzetsloten te plaatsen. Een bijzetslot wordt op een deur geplaatst als het bestaande hoofdslot niet voldoet aan de gewenste kwaliteit van inbraakwerendheid. Een bijzetslot voorkomt dat er een wig gedreven kan worden tussen de deur en de deurpost. Daarom wordt het vaak op kniehoogte gemonteerd.

Extra beveiliging achterdeur

Naast een veiligheidsslot, veiligheidsbeslag en veiligheidscilin­der, kunt u de deur extra beveiligen door het plaatsen van dievenklauwen. Ze voorkomen manipulatie van naar buiten draaiende deuren aan de scharnierzijde.

SKG Kierstandhouder
Wilt u graag weten wie er voor uw voordeur staat zonder dat u deze volledig hoeft te openen? Met een SKG kierstandhouder opent u de deur tot een kier en kan er niemand zomaar de woning binnendringen.

Wilt u direct meer informatie ontvangen over deze extra beveiligingsmaatregelen? Dan kunt u contact opnemen met Nemef, een partner van onze stichting. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 08.00 en 16.30 uur via onderstaande telefoonnummers.