Klapraam of bovenlichtje

U denkt dat het geen kwaad kan, zo’n openslaand, en soms ook nog gewoon openstaand klapraampje. Maar inbrekers zijn slimmer dan u denkt en gebruiken deze vaak zwakke schakel om een huis binnen te komen.

Denk voor de beveiliging van uw klapramen aan een combi-uitzetter of een oplegdruksluiting met sleuteltje. Deze producten zijn altijd gelijksluitend, zodat met één sleuteltje alle sluitingen geopend kunnen worden. Wilt u een klein raampje toch af en toe open laten staan om te ventileren, dan biedt de barrièrestang de oplossing. Ook wanneer het raam geopend is, is het goed beveiligd. Voor optimale raambeveiliging voorziet u uw ramen ook van dievenklauwen.

Beveiliging van klapramen

Veel woningen hebben een bovenlicht of klapraam dat vaak op een kier staat voor wat frisse lucht. Voor inbrekers is het een fluitje van een cent zo’n raam te forceren en te openen. Voor een goede beveiliging van uw klepraam kiest u voor een inbraakwerende combi-uitzetter.

Combi-uitzetters worden gemonteerd op naar buiten draaiende klapramen of bovenlichten en vormen een uitstekende beveiliging. Kies altijd voor een afsluitbare SKG*® combi-uitzetter. In verband met de veiligheid adviseren wij om bij ramen breder dan 110 cm twee combi-uitzetters te plaatsen. Voor ramen kleiner dan 50 centimeter (lengte of breedte) is de montage van 1 raamsluiting of druksluiting voldoende.

combi-uitzetter voor klapraam met slotje en SKG**

Oplegslotje SKG*

Barrièrestang in klapraam

Google Play logo zonder achtergrond.png

Wilt u direct meer informatie ontvangen over het beveiligen van uw ramen? Dan kunt u contact opnemen met Nemef, een partner van onze stichting. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 08.00 en 16.30 uur via onderstaande telefoonnummers.