Openslaand raam

Ramen die op een kiertje open staan en zwakke beveiliging van de keuken- en slaapkamerramen zijn de oorzaken van de plaats in de top-3 van de inbraakplaatsen.

Denk voor de beveiliging van uw openslaande ramen aan een of twee raamboompjes, eventueel in combinatie met een oplegdruksluiting met sleuteltje. Deze producten zijn altijd gelijksluitend, zodat met één sleuteltje alle sluitingen geopend kunnen worden. Voor optimale raambeveiliging voorziet u uw ramen ook van dievenklauwen. Ze voorkomen manipulatie van naar buiten draaiende deuren aan de scharnierzijde.

Beveiliging draairaam

Een goede basisbeveiliging van een draairaam verkrijgt u door 2 SKG*® raamsluitingen of 2 SKG*® druksluitingen te plaatsen die kunnen worden afgesloten met een sleutel. Daarnaast is het voor naar buiten draaiende ramen raadzaam om de scharnierzijde extra te beveiligen met 2 dievenklauwen. Voor ramen kleiner dan 50 centimeter (lengte of breedte) is de montage van 1 raamsluiting of druksluiting voldoende.

Oplegslotje SKG*

Raamboompje met slotje, met haakschoot en metalen sluitkom

Google Play logo zonder achtergrond.png

Wilt u direct meer informatie ontvangen over het beveiligen van uw ramen? Dan kunt u contact opnemen met Nemef, een partner van onze stichting. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 08.00 en 16.30 uur via onderstaande telefoonnummers.