Schuifpui

Die vaak wat grote en logge deuren lijken zo inbraakveilig, maar dat zijn ze in veel gevallen juist niet. Een bezemsteel tussen deur en kozijn lijkt voor velen de oplossing te zijn om deze plaats te beveiligen. Het is voor een beetje slimme inbreker niet voldoende.

Hoe stevig en solide een schuifpui er ook uitziet, de inbraakveiligheid laat vaak te wensen over. Het enkelvoudige slot is vaak niet voldoende veilig en inbrekers profiteren daar graag van. Ze breken het slot met gemak open en tillen de pui uit de rails. Ook de eerder genoemde bezemsteel in de rails is niet voldoende. Inbrekers boren een gaatje in de pui en wippen hem er razendsnel uit.

Voor het goed beveiligen van een schuifdeur tegen inbraak adviseren wij het gebruik van twee oplegslotjes, in combinatie met een stalen schuifpuibeveiliging met slot.

Wilt u direct meer informatie ontvangen over het beveiligen van uw ramen? Dan kunt u contact opnemen met Nemef, een partner van onze stichting. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 08.00 en 16.30 uur via onderstaande telefoonnummers.